Dale Dekk AS
Åpningstider
  • Mandag 17.00 - 20.00
  • Tirsdag 17.00 - 20.00
  • Onsdag 17.00 - 20.00
  • Torsdag 17.00 - 21.00
  • Fredag 17.00 - 19.00
  • Lørdag 10.14 - 11.16
  • Søndag 16.00 - 18.00
Er i utgangspunktet ikkje åpent utanom kundeavtalar. Det kan avtalast også på andre tidspunkt enn åpningstidene som er oppført. Ta eventuelt kontakt på telefon, sms, messinger eller e-post.
Frode Hellebust mob 97431643 - post@daledekk.no
Kontakt oss

Dale Dekk AS

Skarpa 11
6963 Dale i Sunnfjord
Åpningstider
  • Mandag 17.00 - 20.00
  • Tirsdag 17.00 - 20.00
  • Onsdag 17.00 - 20.00
  • Torsdag 17.00 - 21.00
  • Fredag 17.00 - 19.00
  • Lørdag 10.14 - 11.16
  • Søndag 16.00 - 18.00
Er i utgangspunktet ikkje åpent utanom kundeavtalar. Det kan avtalast også på andre tidspunkt enn åpningstidene som er oppført. Ta eventuelt kontakt på telefon, sms, messinger eller e-post.
Frode Hellebust mob 97431643 - post@daledekk.no
Bytt forhandler
Dale Dekk AS

Dale Dekk AS

Skarpa 11
6963 Dale i Sunnfjord
Åpningstider
  • Mandag 17.00 - 20.00
  • Tirsdag 17.00 - 20.00
  • Onsdag 17.00 - 20.00
  • Torsdag 17.00 - 21.00
  • Fredag 17.00 - 19.00
  • Lørdag 10.14 - 11.16
  • Søndag 16.00 - 18.00
Er i utgangspunktet ikkje åpent utanom kundeavtalar. Det kan avtalast også på andre tidspunkt enn åpningstidene som er oppført. Ta eventuelt kontakt på telefon, sms, messinger eller e-post.
Frode Hellebust mob 97431643 - post@daledekk.no
Bytt forhandler

Kontroll av luftrykk er viktigere enn du tror

Når sjekket du sist lufttrykket i dekkene dine? Når du endret dem, ja ... Du er ikke alene om det! Mange bilførere tenker ikke på den lille sjekken så snart dekkene har kommet på bilen. Å sjekke lufttrykket er faktisk noe du bør gjøre med jevne mellomrom gjennom sesongen, både for lommeboken, men også for å unngå en farlig ledning.

Når bremsing blir en ledning

Visste du at for lavt lufttrykk øker drivstofforbruket? Eller at det reduserer dekktiden betydelig? Husk også å fylle dekkene med et høyere lufttrykk for "ferielasten"! Når bilen er ferielast, er det nødvendig med ca 10-15% mer luft i dekkene enn normalt. Dette er for å unngå å få en ledning når det faktisk skal være en retardasjon! En skarp kurve eller en rask unnvikende manøver er alt som trengs for at ulykken skal være et faktum.